The Influence Of Product Quality, Entrepreneurship Orientation, And Product Innovation On Competitive Advantage In Ams Aq-uascape Sidoarjo

Authors

  • Rezki Aulia Pramudita Universitas Maarif Hasyim Latif, Sidoarjo
  • Bella Sinta Martian Ardi Universitas Maarif Hasyim Latif, Sidoarjo

DOI:

https://doi.org/10.51804/iej.v5i1.11889

Keywords:

Kualitas Produk, Orientasi Kewirausahaan, Inovasi Produk, Keunggulan Bersaing.

Abstract

This study aims to prove and analyze the effect of product quality, entrepreneurial orientation, and product innovation on the competitive advantage at AMS Aquascape Sidoarjo. They are using quantitative research methods with multiple linear regression analysis techniques. The number of samples is 100 questionnaires using the Accidental Sampling method, a coincidental sampling technique. The results of the study partially show that product quality and entrepreneurial orientation have a positive and insignificant effect on competitive advantage. While product innovation has a positive and significant impact on competitive advantage

References

Abdul Halik Ratna Ekasari, Nikma Yucha, Rezki Aulia Pramudita, D. A. (2020). Economic Impacts of COVID-2019 and its Implications on e-Commerce Buying Interest: A Case Study in Shopee Online-shop. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(04 SE-Articles), 2530–2538. http://sersc.org/journals/index.php/IJAST/article/view/21093

Arif, D., & Ekasari, R. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga, dan Suasana Cafe Terhadap Kepuasan Konsumen. Jurnal Ecopreneur.12 Fakultas Ekonomi Dan Bisnis, 3(2), 139–146.

Ekasari, R., Rodli, A. F., & Arif, D. (2022). the Effect of Strategic Planning on the Implementation of Independent Campus Learning. Corporate Governance and Organizational Behavior Review, 6(2 Special Issue), 300–306. https://doi.org/10.22495/cgobrv6i2sip14

Andikarini, D. (2017). Pengaruh Kualitas Produk, Citra Merek, dan Harga pada Keputusan Pembelian untuk Lipstik Wardah berdasarkan Karakteristik Demografis di Yogyakarta. Universitas Sanata Dharma.

Christian, J. (2017). Pengaruh Kualitas Produk Dan Inovasi Produk Terhadap Keunggulan Bersaing Pada Clothing Our Bandung Style.

Christian, J. (2017). Pengaruh Kualitas Produk Dan Inovasi Produk Terhadap Keunggulan Bersaing Pada Clothing Our Bandung Style. 1–13.

Christian, J. (2017). Pengaruh Kualitas Produk Dan Inovasi Produk Terhadap Keunggulan Bersaing Pada Clothing Our Bandung Style. In Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952.

Damayanti, N. C. (2018). Analisis Pengaruh Orientasi Kewirausahaan dan Orientasi Pasar Terhadap Keunggulan Bersaing Dengan Inovasi Produk Sebagai Variabel Intervening “Studi Kasus Pada UKM Gudeg Di Yogyakarta.”

Harahap, P. (2021). Pengaruh Promosi dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Deterjen DAIA Di Kota Batam. Universitas Putera Batam.

Herlambang, M. P. (2020). Pengaruh Orientasi Kewirausahaan Dan Inovasi Desain Produk Terhadap Keunggulan Bersaing (Studi Kasus Pada Pelaku Usaha Clothing Speedtuner Trunojoyo).

Irawati, A., Purnomo, H., & Jannah, M. (2020). Pengaruh Orientasi Kewirausahaan dan Inovasi Produk terhadap Kinerja UMKM Batik Gedog Khas Tuban. 6, 1–14.

Kotler, P., dan Gary, A. 2008. Prinsip-Prinsip Pemasaran, Edisi, Terjemahan: Damos Sihombing. Jakarta: Erlangga.

Kotler, Philip dan Armstrong. 2016. Principle of Marketing, 16th Edition, Pearson Education.

Kotler, Philip dan Keller, Kevin Lane. 2016. Marketing Management, 14th Edition, Pearson Education Limited.

Kotler, Philip dan Keller, Kevin Lane. 2016. Marketing Management, 15th Edition, Pearson Education Limited.

Kotler, Philip, 2018. Manajemen Pemasaran. PT. Erlangga, Jakarta.

Kurniasari, R. D. (2018). Pengaruh Inovasi Produk, Kreativitas Produk, Dan Kualitas Produk Terhadap Keunggulan Bersaing (Studi Kasus Pada Produk Kerajinan Enceng Gondok “AKAR”). UNIVERSITAS NEGERI YOGYAKARTA.

Lorenca, W. (2020). Membangun Keunggulan Bersaing Melalui Orientasi Pasar dan Inovasi Produk (Studi Kasus pada Sentra Boneka Kopo Sayati). Univesitas Komputer Indonesia.

Milana, N. T. (2020). Pengaruh Orientasi Kewirausahaan Terhadap Keunggulan Bersaing Dengan Inovasi Sebagai Variabel Intervening (Vol. 4, Issue 1) [Universitas Komputer Indonesia]. http://elibrary.unikom.ac.id/id/eprint/3800

Ngatno, & Syukron, M. Z. (2016). Pengaruh Orientasi Pasar Dan Orientasi Kewirausahaan Terhadap Inovasi Produk Dan Keunggulan Bersaing UMKM Jenang Di Kabupaten Kudus. Administrasi Bisnis, 5, 1–11.

Noviani, L. (2020). Pengaruh Inovasi Produk, Kreativitas Produk, dan Kualitas Produk Terhadap Keunggulan Bersaing (Studi Kasus Pada Kerajinan Tikar Eeceng Gondok”Liar”. 02(2005), 2076–2086.

Prasetya, N. D. (2020). Pengaruh Orientasi Kewirausahaan, Orientasi Pasar Dan Inovasi Terhadap Keunggulan Bersaing (Studi Empiris Pada UMKM Kabupaten Magelang).

Rini. (2019). Pengaruh Orientasi Kewirausahaan, Inovasi Produk Dan Orientasi Pasar Terhadap Keunggulan Bersaing (Studi Pada UKM Hijab di Kabupaten Bekasi).

Sugiyono, (2017). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D, Bandung: Alfabeta.

Tjiptono, Fandy.(2015). Strategi Pemasaran, EdisiTiga. Yogyakarta: ANDI Yogyakarta

Wibowo, A. E. (2012). Aplikasi Praktis SPSS Dalam Penelitian. Gava Media

Zaman, I. B. (2017). Pengaruh Orientasi Pasar Dan Inovasi Produk Terhadap Keunggulan Bersaing (Studi Kasus Pada Produk UMKM SPD Speedometer Yogyakarta).

Downloads

Published

2023-06-14