EFFECT E-WOM, E-SERVICE QUALITY AND ONLINE PROMOTION ON STUDENT BUYING IMPULSE
EFFECT E-WOM, E-SERVICE QUALITY AND ONLINE PROMOTION ON STUDENT BUYING IMPULSE
DOI:
https://doi.org/10.51804/econ12.v7i1.16517Abstract
Inovasi dalam teknologi berdampak tidak hanya pada kehidupan sehari-hari manusia tetapi juga pada seluruh planet ini. Karena kemajuan teknologi baru-baru ini, sebagian besar tugas sekarang diselesaikan secara online. Penelitian ini bertujuan untuk menunjukkan dan menguji bagaimana word of mouth online, kualitas layanan elektronik, dan iklan online memengaruhi kecenderungan konsumen untuk melakukan pembelian impulsif. Semua anak sekolah bulan Februari dimasukkan dalam sampel. Sampling purposive digunakan dalam penelitian ini, dan total 83 peserta diwawancarai untuk sampel. Regresi linier berganda digunakan untuk menganalisis data. Penelitian ini menemukan bahwa word-of-mouth online, kualitas layanan elektronik, dan iklan online semuanya memiliki efek menguntungkan dan signifikan secara statistik terhadap kecenderungan konsumen untuk melakukan pembelian impulsif.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
With the receipt of the article by Ecopreneur.12 Editorial Board and the decision to be published, the copyright regarding the article will be transferred to Ecopreneur.12 Journal.
Ecopreneur.12 has the right to multiply and distribute the article and every author is not allowed to publish the same article that was published in this journal.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Under the following terms:
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.